Min alldeles egen långfredag...

Livet / Permalink / 0
Denna fredag har allt varit en lång en och jag har verkligen maxat livet genom att liksom bara stöta på saker som jag aldrig trodde skulle hända...
 
Jag lyckades jobba ihop och utföra en hel arbetsdag på 2 timmar något som chefen aldrig får veta för då kanske jag får göra det varje dag och det orkar jag inte. Så om chefen läser bloggen idag så heter jag Bengt och bor i Märsta...!
 
Jag var med Robban på Ryhov för en gastroskopi och det enbart för att jag för andra gången i mitt liv fick se honom lite rädd och ängslig (fånigt egentligen...han skulle ju bara få en slang på lite mer än en centimeter i diameter  nerkörd i halsen). Japp och när han gjort den undersökningen ja, då förstod han ju plötsligt mitt resonemang om att hellre göra en rektoskopi när jag kom hem från Ryhov den där gången för ett år sedan.
 
Jag har tränat(men det visste jag).
Och när jag köpt mitt nya träningskort och lite senare stod på löpbandet och flög fram i bra fart då började jag nästan gråta för någonstans mellan jul och nyår när ryggen gjorde som ondast, då kände jag någonstans att jag kanske sprungit min sista runda i livet och det var inte kul.
Men idag så....
 
 
Japp och när jag sprungit en halvtimme då blev det både lite egen spinning, rodd samt lite rygg och när jag var klar och satt i omklädningsrummet då blundade jag och gick igenom hela kroppen nerv för nerv för att kolla om det gjorde ont någonstans och ja...det gjorde det faktiskt. Ischias nerven gjorde sig påmind men det gick hör och häpna över och jag säger...tack och lov för det!
 
Nästan sist idag var jag och åt hos vår nya granne Restaurang Ksara och det var riktigt bra.
Javisst, dessutom slapp jag både gå långt och diska så vår nya kvartersrestaurang fick tummen upp två gånger(ja Robban var ju med haha...).
 
 
 
Nähä...det blir inte roligare än såhär på bloggen idag.
 
Imorgon skall jag luncha med E efter träning och sen, sen skall jag blogga och det blir riktigt intressant för en av analyserna som kom upp idag var så hemsk och blev så stor att hjärnan gjorde en inbromsning och pausade sig själv....
Ja...det jag hörde i omklädningsrummet var rätt otäckt och jag kan väl säga så här till alla som engagerar sig i "Me too" rörelsen...ni har stött på patrull...från ett ganska oväntat håll...eller?
 
Men det är imorgon.
Jag skall nu tyvärr avsluta min kväll med en skitgod semla. Det blir min sista på ett tag för i serien "Anna slutar" har vi nu kommit till bakverk.
Ja så är det faktiskt för godis delen är avslutad och har fått godkänt så nu är det dags för nästa.
 
Ha en riktigt skön fredag nu allihop och god semla på er.
 
Laters...
Till top