Vi är alla minoriteter...

Livet / Permalink / 0
Idag har vi i vårt kök avhandlat människan och funderat lite runt hur vi är och att vi ofta tenderar att dras till grupper där människor är nästan precis som vi.
 
Vi har cykelnördar(Robban och hans vänner) Vi har manganördar(Jonna och hennes vänner). Vi har hästmänniskor och fotbollsnördar, vi har de som tycker om att hänga i naturen och de som hellre är fast i stan och umgås på cafeer. Ja alla människor väljer ju oftast att umgås eller vistas i kretsar där man känner sig hemma och trygg.
 
Diskussionen började med en reklamfilm för QX galan och jag belyste det faktum att de verkar ha så himla roligt i HBTQ:ens namn och att jag tror att de oftast samlas precis som vi andra i gäng där alla är är och tänker lika...
 
Sen tänker jag att alla människor inte är sådana. Tag mig själv tillexempel jag har snarare svårt att hitta gäng att umgås med. Men visst när jag träffade Robban var det med ett stort härligt gäng. Men det var hans förtjänst och det var en härlig tid. Själv känner jag att jag är för speciell och att allmänheten behöver skyddas lite mot mig haha....
 
-Det innebär ju egentligen att alla människor är minoriteter.... Jonna tittar på mig och jag tänker att det är så bra uttryckt att jag nästan blir arg för att det inte var jag som sa det.
Så jag kontrar med...
Ja och det innebär ju att idioter är en majoritetsgrupp!
 
-Så du menar att nästan varje människa du möter är en idiot?
Jonna tittar på mig och sen ler vi båda två för inget svar behövs och så plötsligt har en analys gjorts i tysthet.
Om den var relevant med det jag skrev från början idag? Tja, jag är ju inte känd för att skriva super relevanta saker varje dag, då hade jag ju varit stor skribent nu eller hur...?
 
Men visst har hon rätt Jonna det finns ju egentligen miljontals minoritets grupper om man nu ser det så. Och då är det ju tur att alla inte krigar med varann...
 
Men...
Här är någon som alltid sett till den lilla minoriteten.
Idag fyller min lilla mamma Gunnel år på riktigt!
 
Ja vi firade ju henne som ni vet för några dagar sedan. Men det var för att min lilla mamma önskat sig en enda sak....en dag med hela familjen....
 
 
Grattis mamsen...
 
Jag lägger ner nu..
Idag är det dan före dan för mig.
Imorgon skall jag nämligen återuppta en sak som jag tappat och jag är så glad för det.
Så...imorgon tar jag med mig min träningsväska till jobbet för sen...sen är det dags för lite gym.
 
Och om jag har tur...då kanske jag hittar min minoritetsgrupp där på gymmet jajajaaaaa....
 
Laters...
Till top