Filmen alla borde se, men...

Livet / Permalink / 0
Min Göteborgs tripp ja...
Jodå igår fick jag mig en dag av korvstoppning alá Bamsekorv.
Och till alla er som har likadan humor som jag vill jag bara säga... ja...jag tänkte samma sak men jag menar naturligtvis att jag fick lära mig tusen nya saker på minimal men alldeles lagom tid och jag är så tacksam för att jag nu vet allt om hur jag skall ge min personal en trygg miljö och bättre schema...
 
 
Tjejen på bilden har inget med Göteborgstrippen att göra men efter att på riktigt ha letat efter ett kort eller två från min gårdag så kan jag konstatera att jag som oftast fotar både mycket och ofta inte tagit en enda bild och som sagt vem hann det en dag när det lät så här vid lunch...
- Gör det något om vi bara tar en halvtimmes lunch?
Följt av...
-Och så vill jag att ni under lunchen jobbar ihop och funderar över det här...
 
Men vad gör väl det när T fyllde år idag för då kom kameran fram och nu, nu kan jag konstatera att i och med att hon fyllde 30 och jag anställde henne när hon var typ 16 eller 17 så gjorde det mig jätte mycket äldre än jag är...i kroppen alltså...
 
I huvudet är det annorlunda det märkte jag senare idag när jag käftade lite med Jonna och Ben om att Harry Potter böckerna kommer sig av att JK Rowlings tittat i historie böckerna och baserat professor Dumbledore och Harry på två nyckelfigurer i vår mänskliga historia. Två personer som vi alla ofta tänker på och inspireras av fortfarande i vår vardag. Den ena var en av de mest lärda filosoferna och levde någon gång på "detvarskitlängesen talet" och som kom att dominera hela vår världsbild vad gäller låsteknik och att det gäller att inte hasta när man vill in. Den andra har lärde oss alla om vikten av att svika när det väl gäller och att man komma frammåt fastän livet känns lite tungt.
 
Ja jag säger då det...Gandalf och Frodo var allt riktiga förebilder...för JK menar jag...
Och utan dom hade ju inte Harry Potter böckerna skrivits, så är det ju!
 
Men filmen då Anna? Hur var det med den?
Jo, så här var det...och håll i er nu...den var jättebra och jag tycker att alla skall se den eftersom det är en sann historia och för att den är lika sorglig som söt och för att den har ett lyckligt slut.
 
Men...man skall inte se den när man är jättetrött och ligger i sängen beredd att stänga de bruna när som helst. För den här filmen måste man ta in och man måste vara stark. Så jag...jag får se om!
 
Detta är en historia om ett adoptivfall som är helt ofattbart i hur allt kom sig och i hur allt blev.
Jag tänker att ibland är det tur att man var för liten för att komma ihåg var det svarta hålet kommer ifrån, men att om man kommer ihåg...ja då kan det också bli bra och framför allt...man kan få frid...!
 
 
Fantastisk!!!
 
Om jag får frid?
Njae...
Men det positiva i det är att min spontanitet och flamsighet samt barnslighet kommer att stå sig hela vägen och när jag dör...ja då kommer jag att säga "all makt åt Tengil vår befriare" eller "Mellon" när jag kommer till pärleporten haha....
 
Lite Limahl på det?
 
 
Japp hans frisör gjorde ett fantastiskt jobb med hårfärgen. Och det är ju faktiskt "Kajagoogoo" haha..
 
Mot imorgon och ivääääg....
 
Läjters...
Till top