Idag dog analyserna...för en stund...

Livet / Permalink / 0
Det blir inga analyser idag, det är tomt....
 
Jag skulle precis skriva på min lilla blogg om saker jag upplevt och roliga analyser jag gjort. Fast först skulle jag bara se löpet och aktuellt.
 
Det skulle jag inte ha gjort...
 
Sverige i centrum för olagliga adoptioner med chilenska barn!
 
Ja så sa hon...tjejen...och jag jag sjönk som en sten där i soffan och pulsen gick upp på en millisekund.
Var var varningen för känsliga tittare...var???
 
Men som den analys jag är så lyssnade jag på allt dom sa och för att skynda på processen gick jag sen in på nätet och läste alla artiklar jag kunde och där stod ungefär samma saker som det jag precis hört på TV...

Många av barnen som adopterades från Chile till Sverige under 70- och 80-talen kan ha tagits från sina mammor utan deras medgivande. Det visar en granskning som chilenska journalister har gjort i samarbete med SVT. En före detta chef inom den chilenska barnavårdsmyndigheten SENAME hävdar att ett okänt antal av barnen utsattes för människohandel.

Det var under åren 1971 till 1992, alltså till stora delar under tiden för Pinochet-diktaturen, som drygt 2.000 barn adopterades från Chile till svenska par. Genom åren har dessa adoptioner ifrågasatts och det har tidigare funnits uppgifter om att många av dem inte gick rätt till, att många mammor fick barnen tagna i från sig med hjälp av olika övertalningskampanjer – och ibland under kidnappningsliknade former.

Livet skriker mig i ansiktet och på engelska dessutom...
Analyze this!!!
 

Jag återkommer imorgon.

Jag kommer att hämta mig det kan vi alla vara säkra på. Jag har mina knep och dom har funkat förr.
Det gäller bara att vara snabb...

Laters...

 
Kram Mamma

 

Till top