Ja... Vad var det egentligen jag tittade på?

Livet / Permalink / 0
Onsdag....
Här är du och här var du. Du började på jobbet och slutade i regnet med en promenad upp till Kinnarps Arena och tebax....
 
 
Javisst men riktigt slut är inte dagen och jag som tänkte gosa med min röda filt i soffan och bara softa sitter här ändå och skriver lite...
 
Tanken idag var att världen som fick sin lilla lista av mig igår inte behövde analyseras för stunden. Men sen vaknade jag ur den drömmen och tänkte att, jo...världen behöver visst analyseras så jag fortsätter väl då, liksom bara...
 
-Robban...vad var det vi just tittade på...?
Jag står i hallen och tittar mig i spegeln lite som för att kolla att jag är kvar i världen som jag känner den. Frågan till min man studsar på väggarna i hallen och han tittar uppriktigt yrt på mig och svarar, jaa...du, jag är inte säker...
 
Igår när jag lämnade mitt lilla skrivkrypin där jag skrivit min lista kom jag ut i vardagsrummet där Robban ligger i soffan och tittar på en film som han hittat.
Filmen innehåller bland annat Will Smith och jag tänker att ja, jag tittar väl lite då.
Huvudpersonen(Will) är polis och har precis fått en ny kollega som ser lite futuristisk ut och jag tänker att ja, varför inte.
Will Smith i en ny "Independence day" med aliens och annat science fiction aktigt det kan ju bli spännande.
 
Men det som sen inträffade där i mitt vardagsrum på vår TV var så märkligt och fortfarande idag när jag skriver detta kan jag inte förstå....jag kan inte förstå att någon gör en film där...och lyssna nu...orcher och alver slåss om en trollstav mitt i en modern stad år "någon gång i nutid", med bland annat ett inslag av en förvirrad riddare som möjligtvis är någon slags avlägsen släkting till Aragorn och hans kungasläkte...
 
Vad hände?
Jag som älskar sagan om ringen och som tänker på alver och hobbitar som mina släktingar står helt mållös inför det faktum att någon gjort en film om det som jag alltid skojat om, nämligen att kriget om ringen är något som hände på riktigt och att hela sagan egentligen är baserad en del av vår mänskliga historia.
 
-Hela resten av kvällen innan nanedags gick åt att analysera och fundera på om filmen ens var bra. Eller var den dålig? Var den underhållande eller bara skräp? Jag vet inte!!!
 
VAD HÄNDE???
 
Bright heter filmen och alla som nu läser min text och tar den lite som recension, till er säger jag bara. Se men le...nä...eller jo, eller näe...
 
Jag förstår inte...nästa gång tittar jag nog på något som jag vet är påhitt...2012 kanske?
Eller vänta nu...det som händer där kan ju hända på riktigt!!!
 
I vilket fall som helst så är nu dagen snart till ända och jag som haft lite semester idag har också lyckats med konststycket att inte sluta med godis(igen), av den enkla anledningen att jag visste att det fanns en oöppnad After Eight förpackning i lägenheten. Den är nu jätteöppnad(på det mest brutala vis) och halvt uppäten...ja, det är den också.
 
Det bästa är att jag efter mitt "lilla" tilltag nu mår skit illa och när jag postat mitt inlägg....ja då kommer jag att gå och slänga allt som finns i min närhet som stavas g o d i s och hoppas att jag nu så här tre dagar efter nyårsafton ändå kan bli sams med min hjärna angående mitt socker intag.
 
Om det är ett nyårslöfte?
Nej!
Löften kan brytas....vem gör så?
 
Mot torsdag och mer skuj...utan godis!
 
Laters...
Till top