Några tips...

Livet / Permalink / 0
Okej...idag tänkte jag som den analys jag är, hjälpa till och ge lite genomtänkta och bra tips för att avhjälpa lite i värmen. 
 
Ja så var tanken när jag började fundera för en stund sedan i köket, men så kom jag på att näe...det är så varmt så man kommer banne mig inte undan.
 
Men visst jag kan ju börja med att lite sådär lillgammalt förklara för alla som vill att eldningsförbud betyder att man inte får elda(jag glömde förtydliga det sist) något som är jätteviktigt nu när vi går in i "the big four" (fyra dagar av superjobbig supervärme).
 
Fast några tips har jag ändå tänkt ut och kommit fram till. Jajamen både bra och dåliga haha...
 
För om jag var jag, vilket jag är, så skulle jag:
 
Dra till nätmsta matvarubutik och hänga lite extra vid frysdiskarna.
Ställa mig i närmsta sjö, ta med någon bra syssla till exempel handla på nätet, kolla fejan eller insta med mera.
Hitta någon polare som har en bra källare och liksom bara vara där.
Köpa tio fläktar ställa dom runt sängen och ligga still.
 
Eller varför inte liksom bara...
 
 
Eh...ja...nu fick jag ju lite hjälp att ta ett plojkort men om man tar bort plojet så var det där det bästa jag gjort på hela den här dagen haha...
 
Det finns många metoder man kan ta till mot värmen det gäller bara att vara kreativ. Och jag tänker att det finns dom som lider lite extra och först och främst går tankarna till våra hundar med sina pälsar. Stackare säger jag och hoppas att de mår bra allihopa.
 
Apropå hundar så har dom ett fantastiskt bra sätt att avhjällpa värmen på och det är att lägga sig raklång på golvet. Mycket bra idé om ni frågar mig men tyvärr blev det lite hårt efter bara två minuter.
 
Javisst så är det nu, men det kommer inte alltid att vara så här varmt.
Faktum är att jag kollat upp det hela lite och när min semester är slut...ja då ser det ut som om det hela vänder...
 
I övrigt så har dagen varit som vanligt.
Jag var uppe i ottan och sprang som vinden uppe i Axamo.
Ja...eller det var känslan jag hade när jag började men sen visade sig att det blev lite motvind i form av hetta så jag fick se mig lite besegrad.
Men sen följde det sedvanliga doppet i sjön och det hjälpte ju. 
Och, och, och...jag har fått nya vänner!
Japp några pensionärspar som jag blivit tjenis med varandra, och ja...vi trivs rätt bra ihop där på stranden :-)
 
Imorgon får de dock klara sig utan mig för då, då blir det Rosenlundsbadet. Japp jag skall simma tills jag inte orkar längre. Eller så simmar jag liksom bara  tusen meter och sen får vi se.
 
Men det är imorgon det och då, då är det Kimsans födelsedag, hurra...!!!
 
Laters....
 
Till top