Hej Världen...

Livet / Permalink / 0
 
Hej Världen
Efter att ha tagit tusen steg bakåt har du idag tagit ett steg frammåt i ett av dina länder.
Vi kvinnorna tackar för att det går frammåt och ser fram emot att du snart tar fler och större kliv.
"Thats one small step for mankind, one giant leap for Saudi Arabia"
Kram Mänskligheten
 
Från och med idag får kvinnor i Saudiarabien ta körkort och köra bil. Det hela är en fantastisk händelse och ett stort framsteg. 
 
Men medans vi alla hurrar och applåderar ställer jag mig bara en liten fråga, ja en liten en...
Varför finns det ens sånt här i världen?
Vi är flera tusen år från stenåldern, järnåldern, bronsåldern och så vidare. Ja. vi är snart tusen år från medeltiden också. Vi lever i modern tid. En tid då forskningen gått frammåt med stomsteg och gett oss svar på nästan allt vi funderat på(nästan). Det är väldigt märkligt det är det faktiskt, fast i en värld full av små män då blir det väl lätt så...
 
-Anna, vi är ju faktiskt rätt många vettiga människor på jorden också så man skall inte tappa hoppet!
-Jag vet mig själv, jag blir bara lite förtvivlad på oss människor ibland. Men som sagt jag är glad för dessa kvinnor som kämpat så, det är jag verkligen.
 
Vidare...
Söndagen har varit bra, jag har shoppat lite med E, kört en massa bil och promenerat med familjen.
 
Och appropå världen så har vi idag vandrat lite i en av dess bästa och finaste delar.
Kolla...
 
 
 
 
 
Öxnehaga minsann...
Ja, det var nästan att jag missade hela härligheten i min iver att förverkliga och fästa ner allt på bild. Men där gick vi familjen och jag och återigen kände jag den där känslan, känslan av hur välsignad jag är...
 
Tack naturen, tack...
 
 
 
Sist idag vill jag be alla skenheliga fotbollsälskande rasister därute att fundera över detta. Vad är en frispark i sista minuten mot det faktum att Sverige inte fick över bollen på Tysklands planhalva på nästan hela sista halvleken. Och, är ni färgblinda? Det enda jag såg på planen var gula och blå spelare med exakt samma innehåll. Hitta inte på bara för att ni är dåliga förlorare.
 
Jag har sagt det tusen gånger och skriver det här en gång till...Spela själva då för helv.. om ni nu är så djävla bra!!!
 
Till alla riktiga fotbollsälskare säger jag...Underbart att ni finns. Er glädje ger spelarna något att kämpa för och oss andra modet att heja på. Tack!
 
Jaha...det blev en salig röra denna söndag.
Jag går och lägger mig och hoppas att världen har mognat lite imorgon.
Då drar vi iväg igen och att jag förälskade mig i Båstad det skall ni snart bli varse haha...
 
Kram alla världens kvinnor.
 
Laters...
 
Till top