Vad ska man egentligen hitta på, när man kan?

Livet / Permalink / 0
Ja...
Vad ska man göra på semetern egentligen?
 
Ikväll har vi suttit vid datorn Robban och jag. Ute är vädret rätt fint och jag som äntligen har kommit igång med min löpning och annat tänker att jag egentligen borde ha rört på mig och fått fart på kroppen...
 
Men så är det det där med semestern. Vad ska vi egentligen göra de här två veckorna som kommer....?
 
 
Vi tänker och tänker och när vi var klara då var det storstilade planer för vecka ett, med båttur över till Danmark och så småning om kanske det skulle bli Legoland för oss två som är i 45 års åldern och har barnasinnet kvar.
Och varför inte?
Förra årets resa som ikluderade Disney World var ju inte fel...
 
Men man kan ju inte leka jämt och jag som ändå är hotellfreak försökte verkligen att hitta ett bra hotell i Danmark men fick se mig besegrad av att Danskarna helt enkelt inte har den hotellkultur som vi Svenskar har utan där är det mer villaliknande B&B som hägrar för den som liksom bara vill bo lite i landet "Wienerbröd med chokolääde".
 
Men jag är inte sån och när vi diskuterat fram och tillbaka om vår resa som tvunget måste sluta i Båstad eftersom det(hör och häpna) är en cykeltävling där, så landade det hela på "många dagar i Lund" istället. Javisst för där bor iallafall jag lite billigare och vill man verkligen till Danmark ja, då är det liksom bara att ta ett tåg från närmast liggande stad(Malmö) och vipps så är man där...
 
Japp så blev planen till slut och när vi var nöjda med det...då började vi om med vecka två och då mina damer och herrar...då tänker vi "Scooter och Ciao" i vårt avlånga tvillingland Italien där man mer ser en stövel än ett lejon när man ögnar vår jordglob.
 
Om det är så det blir?
Vet inte. Men det är ju vi så det slutar väl med att vi tar båten över till Visingsö och tar remmalaget till en Camping och typ sover över....
 
Och så är det ju med oss...om man inte bokar en resa då bär det av dit näsan pekar och dit man idds åka.
Men vad gör väl det. Det viktiga är ju att ordet "utflykt" är inblandat för då brukar iallafall jag vara nöjd haha...
 
 
Den som lever får se, som mormor sa och ja...jag tror vi lever och med tanke på mormor Mait så är inte Lund fel då jag älskar den staden med sin pittoreska stil och så jätte Finn förstås där nere i domkyrkans krypta...
 
Kära Mormor snart är jag där igen.
Kram Anna
 
Nu är det dags att sova. Jag ska jobba min sista dag innan ledighet imorgon, jag har planerat och rekryterat in i det sista för att allt skall flyta när jag är borta. Jag har hittat en härlig Indisk tjej som pluggar till ingengör och jag har fått uppleva en ohärlig Kinesisk man som liksom bara glömde bort att han var i landet toastol och fixade sina behov på annat sätt.
 
Trevligt? Nej!
Och jag...jag går och lägger mig.
 
Laters...
 
 
 
Till top