Rätt mental inställning...

Livet / Permalink / 0
Ja ibland kan det verkligen behövas...
 
Jag menar även om jag tycker att jag hittat den positiva ådran i mig själv och till och med utnämnt mig själv till positivitetsminister så kan det behövas lite RMI ibland, jag menar ingen kan vara positiv hela tiden.
 
Nä det går faktiskt inte...
Måste analysera lite...
 
Att någon skulle vara positiv hela tiden är omöjligt. Dels för att alla drabbas av saker som ingen i hela världen kan säga är positivt. Till exempel vi tjejer, vi har ju mens, även om vissa tar bort den med hjälp av P-piller eller liknande. Mens  är nödvändigt men inte positivt. Visst det finns kvinnor som liksom bara inte har den och hör och häpna...det är inte heller positivt.
Ja eller enklare saker som huvudvärk, att man slår i tån i stolsbenet eller dänger huvudet i skåpsluckan... Ja jag vill påstå att ingen kan vara glad och positiv hela tiden. Åtminstone inte till allt...
 
Visst kan det hända att jag analyserar på det här sättet för att jag själv har svårt att vara sådär positiv hela tiden och helt enkelt är avundsjuk på personer som verkligen på riktigt verkar vara positiva och bekymmersfria hela tiden....
 
Ja det där sista är nog kanske ändå mitt svar på hur det verkligen ligger till.
 
När man jobbar som jag då får man lära sig att vara positiv fast man kanske är arg eller ledsen eller har den sämsta dagen ever. Och det är ju tur....
 
Om man nu inte jobbar i min bransch skulle man kanske kalla det hela att lära sig hyckla och vara falsk medan vi i min branch kallar det för service.
Eller en del av service...
 
 
Javisst och om ni frågar mig så behöver alla branscher det här med service för även om man sitter på sin kontorsstol så  är det viktigt att spela teater och inte visa att man har en dålig dag för sina kära arbetskamrater.
 
Så en hel dag av service fick vi och det är så fantastiskt och bildande. Till och med en sån som jag, som tycker att jag kan allt om service ut i fingerspetsarna fick en välbehövlig uppdatering och lite ny gnista.
 
Och när jag var klar...ja då fick jag mig en liten dricka i vår bar.
Alkoholfri men ändå...
 
 
Sen var det hem i sängen igen.
Huvudvärken är kvar men det tjocka i halsen är borta.
Då är det ju tur att min lilla tjejkropp kan kompensera förlusten av onödiga saker med lite mens haha....
 
 
Fick sällis i sängen av Otto Vovvé.
Så mysigt att vara hundvakt om man tar bort det faktum att han blivit lite gnällig på äldre dar.
 
Nu är skrivpausen över och jag drar tillbaka till sängen. Imorgon väntar jobbet med mer jobb och om jag har huvudvärk...då stoppar jag huvudet under armen och ler med hela halsen haha...
 
Laters...
 
Till top