Analyser kring ungdomssynder under solen...

Livet / Permalink / 0
Vardagliga vardag här är du igen och jag som idag spenderat halva dagen med att återigen inspirera unga och sälja in mig själv som en bra arbetsgivare och den andra halvan med att plantera och inspirera fina blommor att växa, är nu trött men också lite glad...
 
Jag har nu på eftermiddagen varit ute i solen och vi som för bara någon månad sen klagade på kyla och is i landet där jag bor är nog på vippen att kanske möjligtvis klaga lite på att det är varmt lite här och var...
 
 
 
Jag har idag suttit på bryggan vid vår stads eminenta musik och teater hus Spira och lyssnat på en dokumentär, och emellan varven har jag analyserat olika saker som som vanligt bara poppar upp när man minst anar..
 
Som...
Är det ett straff för gamla ungdomssynder som gör att jag får mensvärk fast jag inte sett röken av mens de sista månaderna...?
 
Och ovanpå det funderar jag på om jag överhuvudtaget gjorde några synder i min ungdom?
 
Ja, kanske. En gång snodde jag ett tuggummi nere i "affen" på Öxnehaga. Sen gick jag runt och var rädd för polisen i nästan en vecka och gjorde aldrig om det mer...
 
Jag snodde mamma Gunnels hemmagjorda maskrosvin några gånger och fyllde flaskorna med vatten men alltid med tillräckligt mycket vin i för att det skulle lukta rätt. Inget gott kom ut av det eftersom jag tyckte det var det äckligaste jag druckit alltmedans mamma som antagligen uppskattade det mer kanske blev lite ledsen när hon upptäckte mitt tilltag. Det kommer jag inte heller att göra om. Dels för att jag fortfarande inte tycker vin är gott dels för att det skulle vara lite märkligt om jag åkte upp på berget, smet in till mamma och snodde hennes vin.
 
Ja, många tankar runt allt men egentligen spelade inget någon roll eftersom det var här jag såg där jag satt, och jag säger bara...nice life!!!
 
 
 
 
 
Javisst är det fint och det var nästan så jag tyckte det skulle passa med ett glas vin.
 
Ja..eller en dagens som det så fint heter när man häller Sprite läskt i haha..
 
Imorgon är det torsdag och jag skall fortsätta plantera på jobbet. Jag skall absolut ta ett par bilder och visa för i år har jag och...vänta på det...Jonna varit och köpt ett par alldeles speciellt fina blommor till vår(hotellets) eminenta brygga.
 
Men det blir imorgon.
 Nu skall jag städa lite!
 
Ta vara på er allihopa.
 
Laters...
 
 
 
Till top