En laptop... Vilken bra uppfinning!

Livet / Permalink / 0
Kristithimmelfärdsdag...nu är du här igen...
 
Att detta är dagen då Jesus steg upp till sin fader i himmelen det vet ju alla kristna.
Men för alla andra betyder det en dag av möjlig ledighet från jobbet och jag tänker att visst det är väl en bra grej men sen tänker jag också som den galna entusiastiska människa jag är att det är en dag av ledig tid som sabbar hela jobbveckan!
Ja ni vet man är i sitt esse på jobbet och har massor att fixa och så kommer det en härlig ledig dag extra och förstör flytet. Det kan vara ganska retligt och störande...
 
Men var inte ledig då! säger någon och jag håller inte med!
Nej jag är helnöjd med att ha en åsikt som håller men som förstörs totalt av att jag tycker det är skönt att vara ledig haha...
 
Så, jag började min Kristihimmelfärdsdag såhär...
 
 
Frukost på bryggan här i stan minsann. En helt okej start på dagen om ni frågar mig.
 
Medans jag satt där och tittade på folk så slog det mig hur många det är som gör sånt här i ensamhet. Där satt folk med sina laptopar och jobbade eller gjorde skolarbete eller liksom bara bloggade och skrev om saker som tillexempel... "Det sitter en latinobrud vid ett av fönstrena och glor på mig...mycket läskigt!!!"
 
Ja så var det faktiskt för när jag satt där så började hjärnan jobba på en ny ide. Den jobbade och jobbade och jaq liksom fastnade i den och det resulterade i att jag satt och stirrade på tjejen mittemot med lapptoppen på bordet och en blick som sa att hon var superkoncentrerad.
 
"Det där är så bra...jag måste köpa en sån...!
 
Ja så var det, så nu kommer det bära av till närmsta laptop ställe för ett studiebesök och kanske ett inköp...
Så fantastiskt att kunna sitta så på ett kafé och liksom bara blogga på medans man tar en kopp kaffe.
 
Tänk att få ta med lilla bloggen ut och liksom bara mata på med intryck och live berättelser. Ja jag blir nästan som en korrespondent för min egen blogg. Hurra vilken bra idé...
 
Ja, det får bli mitt nya projekt och hurra nummer två på det.
 
Men nu bär det av bort till gräddhyllan för lite grillning med familj. Kim och Björn grillar och vi med dem.
 
Innan dagens adjö några bilder från vår härliga skogs promenad/löptur då vi letade checkpoints till höger och vänster, över en kulle och under en sten.
Ja överallt där man kan gömma en stålpinne på en meter faktiskt...
 
 
 
 
 
Japp det är som sagt på´t igen och vi som tycker om detta var så lyckliga där vi sprang omkring bland knott, myror, spindlar och annat oknytt som vi inte såg....
 
Vi hörs imorgon allihopa
Kram Anna
 
Laters...
 
Till top