Modern konst hm...

Livet / Permalink / 0
Det regnar här i Stockholm idag...
 
Carolas låttext från år nittonhundranågot har följt mig de här dagarna i vår huvudstad. Den har inte gjort mig modstulen på något sätt, nix för med glatt humör har vi vandrat vägen fram i dis och dimma.
Robban, jag och mitt knullruffshår haha...
 
Vi har varit på Vasamuseet, Östasiatiskamuseet samt modernamuseet.
Båda har förundrats över Vasaskeppets glans och Kinesernas fiffiga uppfinning papperet samt har vi tittat på en get med ett bildäck runt magen och en stol mitt i rummet. 
 
Modern konst är så märkligt och jag analyserade en stund där jag gick hur man egentligen hamnar i dessa "finrum" med konst som bara vissa förstår.
 
Men visst...
När jag kommer hem skall jag lägga fram en kniv, en gaffel och en tallrik på ett bord och liksom bara kalla det för "Dukningen" och sen skall jag bjuda hem folk att titta på min installation och kanske, men bara kanske blir jag lite berömd då...
 
 
 
 
 
 
Kanske är det ändå tur att kineserna uppfann pappret, jag menar...hur hade vi annars klarat oss på toa liksom?
 
När vi ändå är i området där vi båda har mest släkt så passade vi på att träffa lite fler i vår familj som ibland kallas "familje umgås"
 
 
Haha, ja...
Nu var det inte så illa! Vi hade en rätt skön stund och när man inte träffas ofta då har man ändå rätt mycket att avhandla och att se att barn växer är ju alltid kul om man tar bort aspekten att man själv också gör det. Och med det menar jag "till höger och vänster" aldig uppåt. Inte för egen del iallafall...
 
 
Mycket trevligt och roligt!
 
Nu är det dags för hemfärd.
Jag sitter i ett läge och skriver som jag är så förundrad över, och om jag fortsätter skriva kanske jag en dag får råd att sitta precis så som jag gör nu.
 
Jag menar, tänk att få sitta så här med den här utsikten och bara skriva och skriva.
Det hade varit trevligt!
 
 
Långt från min verklighet som den är nu, men verkligheten är ju aldrig långt borta och om jag bara gör några konstinstallationer bredvid skrivandet så är den möjligtvis nåbar.
 
Eller så gör jag mig bara till åtlöje på Youtube och så är allt klart haha..
 
Hemåt vi åka ska och tåget kommer att bli en bra avrundning i sig.
Som mormor Mait alltid sa...mycket kan roa de små!
Och jag är ju liten så....
 
Kram Alla
 
Laters...
 
 
 
 
 
 
Till top