Overhead...det var grejer det...

Livet / Permalink / 0
Nytt jobb och nya uppgifter, ja inte helt främmande för jag har ju jobbat med det här förut.
 
Men för mig gäller det nu att hitta lite färdigheter i form av teknik. Jag menar, sist jag jobbade med det här, då var det fortfarande vanligt att man putsade på overheaden lite extra då och då för att det inte skulle finnas några förargliga fläckar där på duken när man la dit sitt overhead ark...
 
Haha...nu lät det som om det var på stenåldern och visst fanns det redan då datorer som skulle kopplas in och så vidare. Men man har ju legat av sig lite och nu är det bara att leta fram allt det där man gjorde långt där bak i huvudet.
 
Men visst, har man folk i sin närhet som kan lite mer om det som sker i konferensrummen nu för tiden...då tar man ju hjärna hjälp.
 
Så igår drog jag bort till Kim för en liten lektion. Mycket bra om ni frågar mig och jag fick se lite powerpoint på kuppen...
 
 
 
Haha...ja, jag fick lära mig lite om allt och nä...det är inte så svårt om man får öva. 
 
Jag tackar Kim för hjälpen och overheaden för att den inte finns längre. Det var så jobbigt att kopiera dom där sabla plastpapprena...eller vad man nu säger :-)
 
Och till yngre generationer vill jag nu bara säga att en overhead i min värld inte syftar till administrativa uppgifter eller ledarskap i ett företag.
 
En overhead är en sån här...
 
 
 
Haha...ja...
 
Nu tar jag mig till sovrummet för lite sov och känner mig nöjd med det...liksom...
 
Laters...
Till top