Näste man ut...

Livet / Permalink / 1
Någon gång i mitten av våren 2018...
 
En karusell slutade snurra medan en annan liksom bara snurrade på och halvåret som kom bjöd på jobbansökningar inom diverse olika områden. Men några intervjuer var det inte tal om och jag blev allt lite modstulen ett tag.
 
Men som tur var åkte vi mitt i alltihopa till cypern och levde livet i några dagar och när vi kom hem...då fick jag bevittna hur nästa person i min närhet bytte jobb och ja, om man går runt och analyserar jobbyte med de man står närmst då blir det gärna den effekten om personerna nu känner att det är läge...
 
 
Ja efter 20 år på samma ställe bytte han verkligen jobb min modiga Robban.
Jag gratulerade naturligtvis men...
 
- Vafaan...Robban!!! Det var ju jag som skulle gå vidare...jag tittar surt på min man som står i hallen hemma. Det är på skoj förstås och hans svar vittnar om det som han redan sagt till mig för längesedan...
-Ja, men du tjatade så om det här med att gå vidare så jag hängde väl på lite.
Ja så var det ju, för är det någon som har fått följa med i mitt tänk de här sista fyra åren så är det ju han så...INGET KONSTIGT ALLS....
 
Robban gick vidare och jag gick till jobbet som vanligt och krigade på med nyvunnen kraft...
 
 
Väl  på jobbet var det dags för sommarjobbs rekrytering, en sport som jag blivit lite av en expert på.
 
Sport undrar någon...?
 
Japp så är det. För, kommande generationer är inte jättesugna på att jobba med vad som helst i sin strävan att bli någon, vilket innebär att vi som jobbade med vad som helst för att få det att gå ihop, står handfallna inför verkligheten som den har blivit.
 
Så att söka sommarjobbare har med åren slutat vara ren rekrytering och mer blivit som att typ, sälja dammsugare hemma hos folk. Man får ljuga och truga liksom. Ja inte ljuga det ska man ju aldrig, men man måste i dagens samhälle vara duktig på att som arbetsgivare sälja in det hela så att arbetstagaren får känna att den har allt att vinna och kan komma till nästa nivå. Inte helt konstigt med tanke på att det är TV-spelsgenerationer vi talar om haha....
 
Men som sagt jag har med åren utvecklat en fallenhet för det där. Jag har lyckats ganska så jättebra faktiskt och lite av en expert har jag blivit också minsann!
 
Här kommer dagens låt och den får beskriva känslan som jag får att de som söker sommarjobb har.
Följde ni med?
Men om man nu är jättetrött bör man inte lyssna för då, då kan man bli pigg igen haha...
 
 
Japp lite skitupptagen med allt ovanstående var jag tillbaka och nu sökte jag bara ett jobb i veckan eftersom jag fixade sommaren åt hotellet så att det skulle gå så smidigt som möjligt där.
 
Men så en dag när jag efter jobbet satt på toa och gjorde nummer tre(nummer ett och två samtidigt) och som vanligt kollade platsbanken, så dök någonting plötsligt upp.
 
Jag läste om annonsen två gånger och när jag analyserat färdigt så tänkte jag...det där jobbet, det vill jag inte ha!
 
__________________________
 
Jaha nu är det sådär sabla sent igen. Men jag har både vilat och varit ute och löptränat samt ätit allt jag kommit över, så jag är ändå nöjd.
 
Imorgon är det onsdag och jag tänker antingen löpträna eller sova.
Här i landet brunsås kommer det att bli varmt igen och alla svennebananer kommer att säga saker som... Åh...jag vill bara sitta i solen nu...och sen...kommer de att göra det....
 
Mycket märkligt om ni frågar mig.
Och om ni inte frågar mig...ja då kommer ni inte att får svar som...fy vad onödigt eller...man kan använda tiden bättre och så vidare...
 
Sist idag en bild som får vara lite som en tidvisare då vi nu är ungefär i maj detta år 2018.
Det roliga är att jag på riktigt bara tog ett foto på mitt yngsta barn med rabarber i famnen.
Att min mamma så påpassligt var i bak(haha...bak) eh...ja, bakgrunden var ju bara bonus...
 
 
Ja, jag har visat det förut, men det blir ju inte mindre roligt för det hahahaaaa....
 
Laters...
#1 - - Gunnel:

Ja, det ser verkligen mycke roligt ut

Till top