Nincompoopday...

Livet / Permalink / 0
Nincompoop är ett engelskt ord som kommer av det latinska non compos mentis (inte av sunt sinne) På svenska(nedsättande) idiot, dåre, pucko, dumbom...
 
Ja det har varit en dag att minnas och en dag att glömma och att jag vid lunchtid bara ville att den skulle ta slut förklarar ju en hel del och ger en massa att glömma...
 
En tillgjord vacker bild att titta på medans ni läser resten.
Och...
Känsliga läsare varnas för...tja, allt....
 
En glömd kaffemaskinskran och en till, ett bortglömt mailsvar och gäster som aldrig kom. 20 portioner mat som ingen åt och 20 kakor som aldrig fick se magens djup...
 
-Alltså K...kan inte den här dagen ta slut jag orkar inte mer...
Jag tittar hjälplöst på personen bredvid mig som så förtvivlat försöker se oberörd ut...
 
Alla mina dagar på det nya jobbet som gått relativt smidigt och ibland oförskämt bra rann ut i "Nincompoop" havet och när jag såg min nya kollega få två liter skållhett tevatten över sin ena hand då gav jag upp lite faktiskt och tänkte att skit också...hon är skadad och kommer att ha jätteont och jag kommer att analysera sönder hela dagen när jag kommer hem för att utröna vad jag gjorde fel.Jag suckade högt och bestämde direkt att stället i hemmets lugna vrå idag får bli sängen med långt under täcket som mål när jag kommer hem.
 
Tänk vad skönt det skall bli. .tänkte jag där jag stod i köket på Qulturum, och plötsligt var jag där...i min säng, och det var såååå...skönt...!
 
-Hallå tjejer...har mina tre salladstallrikar kommit?
 
Jag väcks av att G den högste chefen står i luckan. Han ler och jag ler tillbaka för att bara en micro sekund senare inse och förstå att nä...jag har inga salladstallrikar inte här, inte nu, inte någonsin idag...ah...jag döööör....
 
Ridå...!!!
 
Visst, nu löser sig det mesta. Jag, K och G:s sekreterare löste biffen genom några snyggt upplagda Felix pajer med fin sallad som han fick med in till sina utländska gäster. Och lite senare när jag skickat ner K till Herrgården för att hjälpa till där vände jag på biffen i min ensamhet och bestämde att imorgon...då blir det inte så här igen...!
 
Sagt och gjort jag förberedde morgondagen noggrant och pratade en stund med K som kommit tillbaka och försäkrat mig om att hon var okej och sen innan jag äntligen gick hem...då glömde jag kaffekranen en gång till och nervösskrattade mig ända ut till "Tigerlilja" cykeln som stod utanför och sen när jag susade nedför backen mot Rocksjön då skrattade jag högt så att alla skulle se att här...här kommer det en riktig nincompoop åkande....
 
 
 
Snipp, snapp, snut så var dagen slut.
ÄNTLIGEEEEEEEEN...!!!
 
Nu går jag till affären och köper mjölk och sen, sen skall jag fylla i blanketten om inkomstförsäkring och säkra min inkomst.
 
 
Laters...
 
 
 
 
Till top