Vardagliga vardag...

Livet / Permalink / 0
Desperat försöker jag nu få vanlig vardag och även att få skolan att kännas som det där vanliga som jag alltid gör....
 
 
Kortet får tala för sig själv och även om det är ett lika gulligt som roligt kort så är det också ett kort som visar hur det varit då och då i min vardag.
 
Stabilitet och trygghet är ord som betyder mer än man anar och att mina dagar nu börjar med platsbanken på toa och sen möjligtvis skola och sedan Cirkular Center kan ju låta som en rätt bra tillvaro(vilket det är) men den innehåller varken stabilitet eller trygghet så det blir inte den där känslan som jag faktiskt förväntat mig. Det hela är lite tråkigt och somliga tycker säkert att det är lamt att gnälla när jag försatt mig själv i situationen som den är och jag håller med, men känner ändå att jag måste dela med mig lite för...det är säkert många som tänkt tanken att göra som jag någon gång i livet liksom.
 
Men livet i övrigt är ju fullt av sådant som oroar vilket inte hjälper till och idag har jag filosoferat och analyserat min telefon och apparna som huserar där.
 
-Alltså, jag är så trött på hur vi matas med våld hela tiden. Vart man än vänder sig så är det där. Skjutningar, rån, våldtäkt, terror och mer terror...
Jag pratar ut i luften men Jonna går förbi och kläcker en riktigt bra idé.
-Tag bort dina nyhetsappar då mamma, expressen och aftonbladet...tag bort dom bara.
 
Jag har funderat lite och hon har ju rätt egentligen. Varför ha de där apparna som man tittar på i lo och lä bara för att det inte finns något annat att göra i tre sekunder. Man blir ju så fruktansvärt fylld av all skit i hela världen hela tiden.
 
Meeen...vad ska jag göra då?
Jag är ju inte så bra att jag klarar mig utan menar jag.
Vilka appar skall jag ha?
Finns det en gulligull app där det bara är rosa och blommor?
 
Kollar...
 
Vänta...
 
Klar...sökte på "fina saker".
Så nu kommer jag att ladda ner appen som jag tycker passade mig bäst och det är...vänta på det...Lek ABC med Alfons Åberg...hurra!!!
 
Suck....
 
Livet hur är du egentligen?
Vardag var är du egentligen?
Anna vem är du egentligen?
 
Vidare...
Vikt: lättare idag för jag har varit på spinning.
Längd: Tja, har nog ändå känt mig lite kort eftersom jag flera dagar i sträck haft klackskor på mig.
Tillstånd: Letar efter min vardag och lyckas inte så bra.
Film: Om man tittar på mitt tillstånd så borde jag nu se Madicken eller Vi på saltkråkan. Det känns tryggt ja det gör det faktiskt.
 
Nog med analyser.
Nu blir det kvällen och jag går och borstar mina gaddar.
Vi hörs och störs.
 
Laters...
 
Till top